top of page

Catholic Daily Quotes

Offentlig·122 medlemmar
Karl Hennings
Karl Hennings

Hur svårt är det att få uppehållstillstånd i Göteborg?


Jag stötte nyligen på Lisa Stenlunds blogg och där hittade jag några användbara tips i den här frågan. Hennes artikel om Företag & Tjänster - Göteborg - Hgfgotland.se har ett helt avsnitt om migrationsfrågor i Göteborg. Hon beskriver hur man undviker vanliga misstag när man ansöker och berättar också hur man bäst förbereder sig inför migrationsintervjun. Lisa nämner också att det är särskilt viktigt att samla in alla nödvändiga dokument i förväg, eftersom minsta misstag kan fördröja processen avsevärt. För dem som ännu inte känner till hennes blogg är den en mycket användbar resurs.

pov8603
pov8603
i förrgår

Jag tror att mycket beror på individuella omständigheter. Om du har ett stabilt jobb eller stöd från en arbetsgivare ökar chanserna att lyckas få ett tillstånd avsevärt. Men om du flyttar av familjeskäl eller humanitära skäl kan processen ta längre tid. I vilket fall som helst är tålamod och noggrann förberedelse av dokument nyckeln. Det finns alltid svårigheter, men med rätt strategi kan du påskynda processen och undvika onödiga förseningar.

Like

Om

Welcome to the group! You can connect with other members, ge...

medlemmar

bottom of page